Hatırlarsak Aprilia geçen yıl EICMA 2019’da RS 660 ve Tuono 660 modellerinin konseptini sergilemişti. Eylül ayının ortalarında fotoğraflarının yayınlanmasından sonra, geçtiğimiz günlerde Aprilia, RS 660’ın tüm detaylarını uluslararası internet sitesinden açıkladı. Kasım ayında bayilerde yerini alması beklenen RS 660’ın markanın kardeş modeli RSV4’ü andıran özellikleriyle takipçilerinin beğenisini kazandığını söyleyebiliriz
RS 660 Hafif Olmasının Yanı Sıra Güçlü Bir Motor Bloğuna Sahip
RS 660, 659cc hacme sahip su soğutmalı paralel ikiz – dört zamanlı motor bloğuna sahip olacak. Yol tutuşuna gelince, Aprilia elindeki imkanların en iyisini kullanmaya gayret etmiş. Alüminyum ikiz kirişli şasi, tamamen ayarlanabilir 41mm Kayaba maşalar ve Brembo frenler ile RSV4 1100 ve Tuono V4 1100’ün şasi bilgisi ile yeni modelin yol tutuşu emin ellerde gibi görünüyor. 10,500rpm devirde 100bhp güç üreten motosiklet 8,500rpm devirde de 67Nm tork üretebilecek kapasiteye sahip olacak. RS 660’ın sadece 183 kg olması da hızlanma konusunda kolaylık sağlayan özelliklerinden biri. Modelin, piyasadaki muhtemel rakipleri Honda CBR650R’den 24kg, Yamaha R6’dan 7kg daha hafif olduğunu belirtmekte fayda var.
A2 Lisansına Uyumlu Varyantı Üretilecek
Aprilia, pazarların yolunu tutmuş olan RS 660’ın A2 lisansıyla uyumlu bir sürümde bulunacağını belirtti. A2 sürücleri için ayrıca üretileceği iddia edilen 95bhp’lik model, ECU (Engine Control Unit) aracılığıyla elektronik olarak kısıtlanabilecek. A2 lisansına sahip sürücüler 47bhp kapasiteye kadarki motosikletlere ya da sınırlandırılmış 94bhp kapasiteye kadarki modellere binme hakkına sahip.
RS 660 Sürüş Deneyimini Kolaylaştıran Elektronik Yazılımlara Sahip
Aprilia; APRC (Aprilia Performance Ride Control) olarak adlandırdığı elektronik kontrol paketiyle sürüş deneyimini en konforlu düzeye taşıyor. APRC, motosikletin anlık durumunu jiroskopları ve sensörleriyle algılayıp en uygun düzenlemeleri otomatik olarak gerçekleştirecek. Multimap cornering ABS teknolojisi sayesinde dönüşlerde sensörleri aracılığıyla lateral hızlanma, basınç dağılımı ve eğim miktarı gibi verileri işleyerek sürücülere konfor sağlayacak.
Sürüş modlarına gelince Aprilia RS 660’ın üçü yol için olmak üzere beş farklı sürüş moduna sahip olduğunu belirtti. Commute (günlük ulaşım), Dynamic (spor), Individual (kişiselleştirilmiş ayarlar) seçenekleri günlük kullanıma göre tasarlanmış. Challenge (pist yarışları için tasarlanmış) ve Time Attack (tecrübeli sürücüler için optimum performansın ayarlandığı) sürüş modları da RS 660’ın çok yönlülüğünü ortay
RS 660 Dış Tasarımı İtibariyle Oldukça Sportif
RS 660’ın dış tasarımına ilk baktığımızda oldukça sportif, keskin çizgiler dikkat çekiyor. Ön kısımdaki imza niteliğinde üçlü LED farlar, DRL (daytime running light) ile mevcut. Gövdesinde aero kanatlara sahip olan RS 660 genel tasarımı itibariyle RSV4’ü andırıyor. Sürücü gösterge panelinde kullanılan TFT (thin film transistor), renkli yapısıyla oldukça şık bir izlenim uyandırıyor. Renk seçeneklerine baktığımızda RS 660; Acid Gold (yeşilimsi sarı), Apex Black (siyah) ve Lava Red (lacivert detaylı kırmızı) olmak üzere üç farklı seçenek ile gelecek.
Aprilia RS, tamamen yeni 659cc’lik motor bloğuyla piyasaya sürülen ilk model olacak. İlerleyen zamanlarda motosikletin bir çıplak Tuono, adv-tourer sınıfı Tuareg ve daha pist odaklı kullanımı için bir spor RS Trofeo varyantı da üretilecek. İtalya merkezli üretici, kasım ayında marketlerde yerini bulacak olan motosikletin satış fiyatını £10,149 olarak belirlendi.
Yorumlar
Loading…